Khasiat Buah Peria Katak

Awasome Khasiat Buah Peria Katak References. “bahawasanya allah telah menurunkan penyakit dan ubat serta dijadikan kepada setiap penyakit ada ubatnya, berubatlah tetapi jangan berubat. Melon juga boleh membantu tubuh anda.

24 Khasiat Peria Katak Untuk Diri (Serta Kecutkan Rahim, Banyakkan Susu
24 Khasiat Peria Katak Untuk Diri (Serta Kecutkan Rahim, Banyakkan Susu from www.bidadari.my

Peria katak mempunyai banyak khasiat, bukan sahaja dari segi pemakanan tetapi juga dari segi kesihatan. Setiap 100gm peria mengandungi 92.4 peratus lembab, karbohidrat 4.2 peratus, protein 1.6 peratus, mineral 0.8. Peria katak mempunyai banyak khasiat, bukan sahaja dari segi pemakanan tetapi juga dari segi kesihatan.

Peria Katak Mempunyai Banyak Khasiat, Bukan Sahaja Dari Segi Pemakanan Tetapi Juga Dari Segi Kesihatan.


Peria katak mempunyai banyak khasiat, bukan sahaja dari segi pemakanan tetapi juga dari segi kesihatan. Peria katak mempunyai kandungan vitamin c yang sangat tinggi untuk merangsang sel kulit dan menjadikannya lebih cantik. Oleh itu bagi sesiapa yang mementingkan kesihatan badan, eloklah.

Melon Juga Boleh Membantu Tubuh Anda.


Setiap 100gm peria mengandungi 92.4 peratus lembab, karbohidrat 4.2 peratus, protein 1.6 peratus, mineral 0.8. Peria katak atau dalam bahasa inggeris disebut bitter gourd dan bitter melon adalah sejenis sayur buah yang paling pahit di dunia ini ditanam sebagai tanaman makanan. Oleh itu bagi sesiapa yang mementingkan kesihatan badan, eloklah.

Bahkan Kandungan Nutrisinya Dua Kali Ganda Lebih.


“bahawasanya allah telah menurunkan penyakit dan ubat serta dijadikan kepada setiap penyakit ada ubatnya, berubatlah tetapi jangan berubat. Peria katak mempunyai pelbagai khasiat dan baik untuk kesihatan. Namun ia kaya dengan pelbagai khasiat yang baik untuk kesihatan terutamanya kepada penghidap.

Buah Peria Katak Sangat Bagus Untuk Darah Tinggi, Berikut Ini Adalah 6 Khasiat Peria Katak Untuk Darah Tinggi.


Khasiat buah peria katak dalam usaha mengumpul info khazanah herba di malaysia, kami susun dan senaraikan pelbagai herba dan ulam yang terdapat di malaysia. Peria atau nama saintifiknya momordica charantia diakui sejak zaman dahulu lagi akan khasiatnya dalam perubatan tradisional berasaskan herba. Vitamin c ini juga membantu menyembuhkan luka dengan pantas.

Peria Mempunyai Banyak Khasiat Untuk Tubuh Kita.


Merawat darah tidak sihat, seperti darah bertoksin, dengan mencampurkan jus peria katak. Menormalkan tahap potassium dan menyeimbangkan tahap. Peria katak adalah sejenis sayuran yang tidak digemari ramai kerana rasanya yang pahit.

Belum ada Komentar untuk "Khasiat Buah Peria Katak"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel