Kalau Takut Dilambung Ombak Jangan Berumah Di Tepi Pantai

The Best Kalau Takut Dilambung Ombak Jangan Berumah Di Tepi Pantai References. Jika ada diantara anda yang tidak tahu maksud peribahasa diatas,. Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai.

Contoh Ayat Peribahasa Kalau Takut Dilambung Ombak Jangan Berumah Di
Contoh Ayat Peribahasa Kalau Takut Dilambung Ombak Jangan Berumah Di from naikbis.web.app

Sekarang tengok apa sudah jadi pada kamu. Karena merugi ialah salah satu resiko dlm. Kamu ni nazry, kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai.

Up To 24 Cash Back Maksud.


Musim tengkujuh akan tiba lagi. sebuah pribahasa dalam bahasa minang,yang artinya : kalau takut terkena ombak, jangan membuat rumah ditepi. Nah, kalau takut rugi jangan berani untuk berjualan.

Maksud Peribahasa Kalau Takut Dilambung Ombak Jangan Berumah Di Tepi Pantai Sekiranya Gusar Dan Risau Akan Sesuatu Yang Berisiko, Janganlah Mendekati Akan Bahaya.


Hari ini kita berperibahasa lagi. Kalau takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai kalau tak mahu memikul balak api yang kecil jangan diabai. Play this game to review vocabulary.

Sekiranya Takut Kepada Risiko, Jangan Dekati Bahaya.


Kalau takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai { kalau takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai } peribahasa melayu. Itulah cabaran yang akan datang setiap kali kita menerima amanah yang diberi. kok takuik dilamun ombak , jan barumah di tapi pantai.

Karena Merugi Ialah Salah Satu Resiko Dlm.


“kamu ni nazry, kalau takut dilambung ombak,. Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantaimaksud: Kalau takut dilambung ombak jangan berumah ditepi pantai.

Contextual Translation Of Kalau Takut Dilambung Ombak Into English.


Seashore, calms the mind, relax by the beach. Bak kata pepatah ‘jika takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai’. Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai, baik dicari tanah yang landai.

Belum ada Komentar untuk "Kalau Takut Dilambung Ombak Jangan Berumah Di Tepi Pantai"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel